اشتفان زاگمایستر در دانشگاه هنر وین – اتریش تحصیل کرده است.  وی سپس موفق به اخذ بورسیه تحصیل در انستیتو پرات نیویورک شد و موسسه زاگمایستر را تاسیس کرد. وی از 1993 شروع به ارایه طراحی برای مشتریان نمود از جمله شرکت های Rolling Ston ، HBO و Guggenheim Museum . وی 8 مرتبه نامزد و دوبار برنده جایزه ” گرمی ” Gerammy برای پکیج طراحی اش شده است. وی نویسنده کتاب الهام بخش متعددی است از جمله کتاب نامی ” چیزهای که من در گذشته های زندگی ام آموختم”. نمایشگاه های انفرادی جهانی وی در شهرهایی بمانند پاریس، زوریخ، وین، پراگ، نیویورک، لس آنجلس، تورنتو و توکیو. سخنرانی وی در مجموعه TED بیش از 2 میلیون بیننده داشت وی عملا موفق به کسب جوایز مسابقات عمده بین المللی شده است.

اشتفان در دپارتمان فارغ التحصیلان مدرسه هنرهای تجسمی نیویورک تدریس می کند و سخنرانی های متنوعی نیز برگزار می نماید. خانم جسیکا والش از سال 2012 به عنوان شریک به ایشان پیوست و کمپانی ایشان به زاگمایستر و والش تغییر نام داد. وی تمامی قلب و روح خود را برای هر کار و هر قسمت از کارش هزینه می کند و ترسی از شکستن قوانین و عبور از مرزهای طراحی ندارد.

  1. پوستر برای شما چه معنایی دارد و چرا پوستر طراحی می کنید؟

بسیار خوب ، در کل ناراحت کننده است، اینرو می گم چون بخشی از وجودم کاملا معتقد است که طراحی پوستر مرده است. اکثر پوسترهای که می بینم و بسیاری از آنها را که ما در اینجا آنها را اجرا می کنیم و اساسا نوستالژیک هستند به این معنی است که  پوسترها اجرا     می شوند چون طراحان هنوز عاشق خلق آنها هستند اما از آنجا که پوسترها رابطی مناسب برای ترویج و یا تبلیغ هستند، در معرض آسیب های بسیاری قرار دارند. میدانید که با توجه به اینکه می توانیم چندین ایده و اندیشه واقعی را در یک ویدئوی کوچک قرار دهیم که می تواند صدها هزار یا شاید حتی میلیون ها بار دیده شود توجیح این حتی پس از نادیده گرفتن دردسرها و نیازهای نصب این تعداد پوستر در سطح شهر هم بسیار سخت خواهد بود که هزاران پوستر چاپ گردد. بسیاری از شهرها، بخصوص بسیاری از شهرهای نوین هنگامیکه به شهرهای آسیایی و آمریکایی نگاه کنیم می بینیم که برای سبک ارایه طراحی به قشری خاص از مخاطبین ( Cult Design ) ساخته شده اند و پوستر قطعا نمی تواند تعداد زیادی حس را در چنین شهرهایی ایجاد کند و حالا اگر به شهرهای اروپایی بنگریم  در بسیاری از این شهرها فضاهای شهری دارای اولویت برای پوسترهای بازرگانی اند که جای جای شهر را پر کرده اند که این همان آسیب خطرناکی است که برای فرهنگ پوستر در عام کلمه و برای  پوسترهای فرهنگی و یا پوسترهایی با ایده های متعالی در خاص کلمه وجود دارد  و سخت آخر اینکه موراد و موضوعاتی شبیه به این به خوبی نشان دهنده فراگیری یک موضوع سرگرم و تفریحی است تا بکار گیری پوستر بعنوان یک رابط و رسانه واقعی برای نمایش واقعیت ها.         

  1. خلق یک پوستر خوب را چگونه توصیف می کنید؟

در پشت خلق یک پوستر خوب شاید نیاز باشد که چیزی جدید وجود داشته باشد، نیاز دارد که هیجان برانگیز باشد، نیاز دارد که برای چشم مخاطب خود حرفی گفتنی داشته باشد آن هم برای نگاه اول ، دوم و حتی سوم.

  1. معمولا فرآیند طراحی یک پوستر چقدر زمان می برد؟

فرآیند طراحی ما برای خلق یک پوستر فرق چندانی با فرآیند خلق دیگر رابط های رسانه ای دیگر ندارد.  یک تصویر است که نیاز دارد تا بعنوان یک ایده، بخوبی پرورانده شود.  

  1. اگر بخواهید پوستر مورد علاقه خود را در طول تاریخ انتخاب کنید کدام را بر می گزینید و چرا؟

پوستر مورد علاقه من که جنبه تاریخی برایم داشته باشد مربوط می شود به پوستر میکی موس اثر گراپوس Grapus که گروهی فرانسوی بودند که اگر اشتباه نکنم در دهه 70 تشکیل شده بود و پوستری دیگر از ماکتو سائیتو Makto Saito که یک معبد بودایی را فکر کنم در ژاپن ترسیم کرده بود به نام عظمت آبی. اینها پوسترهایی بودند که بر روی من زمانی که بسیار جوان بودم تاثیر شگرفی گذاشتند.

  1. چه توصیه ای برای طراحان تازه کاری دارید که می خواهند طراحی پوستر را شروع کنند؟

توصیه من برای طراحان جوانی که مایل هستند که اکنون به طراح پوستر تبدیل شوند، می تواند “دست نگه دارید” باشد. من فکر نمی کنم امروزه بتوان با ایجاد یک استودیو طرح های پوستر را جان بخشید در حالیکه می دانید چیزهای زیادی در بیرون از استودیو وجود دارد که باید آموخته شوند.    

 

طراحی پوستر_اشتفان زاگمایستر

2 thoughts on “طراحی پوستر_اشتفان زاگمایستر

  1. سلام
    من در زمینه تولید محتوی ، بازاریابی و تبلیغات اینترنتی فعالیت می کنم
    یادتون باشه که یکی از عوامل مهمی که باعث میشه مطالب سایتتون زیاد بازدید بشه عنوان مطالبتونه
    اگه عنوان مطالبتون خوب و جذاب باشه قطعا روی لینک سایتتون بیشتر کلیک میکنن و درنتیجه اعتبار بیشتری پیش گوگل پیدا می کنین و طبعا گوگل هم شما رو به خیلیای دیگه معرفی میکنه
    ولی فکر کردن در مورد ساختن یه عنوان خوب و موثر وقت زیادی رو از آدم میگیره و کار خیلی ساده ای نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − یازده =

Scroll to top