طراحی لوگو

طراحی لوگو یا نشان‌واره، طرحی ملموس و متمایز برای نمایاندن ویژگی‌ها و هویت یک مجموعه، کالا یا سرویس مشخص است .

طراحی لوگو برای شرح علائم، تمثالها، لباس نیروهای نظامی، نشان‌ها و حتی پرچم‌ها استفاده شده‌است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی لوگو، منحصر به فرد بودن آن می‌باشد .

 انواع لوگوها به شرح ذیل می باشند:

لوگوی نوشتاری :  نشانه نوشتاری که به دو دسته تقسیم میشود : لوگو تایپ و مونوگرام

مونوگرام : IBM یا BMW   که نشانه یک حرف یا حرف اول  آن مجموعه می باشد

لوگوتایپ : نشانه ای با نوشته ی نام آن مجموعه به صورت کامل که با تحریر های متنوع ایجاد میشود. همانند   استیل البرز .DELL . PANASONIC . SONY. MICROSOFT

لوگوی تصویری:

لوگو تصویری یک علامت یا نماد شناسایی است . اشاره ای به نوع تجارت ندارد و ارتباط معنایی خاصی با نام شرکت دارد. 

انواع لوگوی تصویری:

  لوگو مفهومی : اشاره غیرمستقیم به نوع تجارت ، کسب و کار و یا حوزه فعالیت آن سازمان و یا شرکت دارد. در لوگوی شرکت KFC  که از تصویر موسس آن استفاده شده است.

لوگوی تصویری واقع گرایانه : تصویری که شباهت زیادی به شی مادی دارد همانند شرکت اپل.

تفاوت برند و لوگو:

لوگو تنها یک نشان از  یک مجموعه می باشد که معرف ماهیت و هویت محصول یا مجموعه است .

برند  نام مجموعه را در ذهن و روح مخاطب  ماندگار  می کند.  در  مواجه با چندین نام و لوگو  نیازی به جستجو در ذهن خود را ندارد.

Scroll to top