نام :  دانیل وارنر
ملقب : دانیل وارنر نوآور
افتخارات : طراح پوستر های تصویری منتخب در بسیاری از مسابقات بین المللی

حرفه :  مدیر طراحی گروه وارنر و استاد دانشگاه KSU، جایی که تحقیقات خلاقانه وی شامل پروژه های مبتنی بر نظر مشتری و تحقیقات در رابطه با طراحی پوسترهای تجاری، فرهنگی و اجتماعی انجام می شود. از افتخارات او پروژه های انفرادی و مشترک بسیاری است که برگزیده جوایز طراحی در آمریکا و بین الملل شده و انتشار کارهای گرافیکی و طراحی پوسترهایی با موضوع های صنعتی می باشد.

انتشار کتابهای بیشمار و پوسترهای طراحی شده وی در فرانسه، لهستان، بولیوی، روسیه، ایالات متحده آمریکا ،چین و سایر کشورها به نمایش گذاشته شده است و در نهایت جایزه تعالی هنر از Graphis Gold را نیز دریافت نموده است.

از دانیل می پرسیم که پوستر برای شما چه معنایی دارد و چرا پوسترها را طراحی می کنید؟

پوستر برای من یک دنیای گسترده ای است، طراحی پوستر مانند یک اقیانوس دست نخورده است. وحشی و بسیار بسیار گسترده و غیرقابل پیش بینی، با جریان های نامرئی و سرزمین های ناشناخته ای که هنوز باید کشف شوند و من آن این کار را دوست دارم، من عاشق نشاط آن هستم. برخی از پوسترها  واقعاً قدرت ماندگاری ندارند. آنها با گذشت زمان کهنه و فرسوده می شوند و به نظر می رسد در دام تاریخ گرفتار می شوند، اما برخی پوسترها ارتباط جدیدی با نسل آینده برقرار می کنند.

طراحی پوستر مانند رشته ای در حال گسترش است و به شیوه های بسیار جالب در حال پیشرفت است. به عنوان مثال، پوسترهایی با موضوع حرکت در زمان و مکان یا آن دسته از پوسترهایی که با موضوعیت رسانه های اجتماعی طراحی می کنیم، یا پوسترهایی که به نوعی المان های دیجیتالی در آنها وجود دارد. رسانه های اجنماعی همیشه کانون توجه عموم بوده است پس پوسترهایی که به آن مربوط می شوند نیز همیشه مورد توجه هستند، اما چیزی که مورد علاقه من در طراحی پوسترهاست  این است که ابزار طراحی پوستر همیشه در خدمت بیان پیام های قدرتمند، ایده های قدرتمند و احساسات قدرتمند است.

 چگونه می توانیم  پوستر خوبی طراحی کنیم ؟
یک پوستر خوب مثل یک رعد و برق است که باعث می شود تا مورد توجه قرار گیرد. برای یافتن ماهیت چیزی و بیان آن به طرزی دیدنی.  بنابراین پوستر خوب باید تأثیر بگذارد یا طنین انداز باشد، تحریک کننده باشد یا باعث ایجاد شور و نشاط در بیننده شود و یا به نوعی آغاز گر گفتگو و بحث پیرامون آن باشد.

طراحی پوستر بیان کننده یک پیام ساده و واضح است که در یک استعاره عالی یا یک مفهوم خاص نهفته شده است، و برای ابراز یک ایده برتر در پوسترها  باید با طراحی تکنیکی و با بهره گیری از مواد مناسب اجرا شود. گاهی برای بیان یک احساس باید جسورانه ،زیبا و غافلگیرکننده نکات و ایده ها را در طراحی پوستر به کار گرفت. مانند پوستر یک مشت در بینی، چیزی که چشم را تحریک می کند یا چیزی که با بیننده ارنباط قوی و خوبی برقرار می کند.

اما این روزها، من در مورد اینکه  به راحتی بتوان به ابراز نظرات و عقاید خود در طراحی پوستر استفاده نمود شک و تردید دارم. ولی بهتر است که هر نوع عقیده و نظری را شجاعانه و بدور از ترس ها وملاحظات بیان کرد و در این راه نباید هیچ قانونی مانع کار شما باشد.

به تعبیری، بسیاری از دوسالانه ها و سالانه های بین المللی فعلی واقعاً چشمه ای از کارهای متفکرانه و چیزهای واقعاً خیره کننده ای هستند و من فکر می کنم آن پوسترها اثبات این نکته را دارند که هیچ فرمولی برای موفقیت وجود ندارد و این چیزی است که من در مورد پوستر دوست دارم. من به این معنا نمی دانم چه چیزی باعث ایجاد یک پوستر خوب می شود.
من می گویم که با گذشت زمان برخی از ترجیحات قوی را ایجاد کرده ام ، اما سعی می کنم ذائقه ام را مایع و در حال تحول، بخصوص در لبه ها حفظ کنم. شخصاً پوسترها برای من یک مفهوم را به یک نکته واحد و واضح تبدیل کنیم. دیدن چیزی از دیدگاه جدید یا با تابش جدید.

به نظر شما نقش پوستر در جهان امروز چیست؟

طراحی پوستر مطمئناً یک بحث تاریخی نیست و در مقیاس زمانی نمی گنجد. فکر می کنم بسیار عمیق تر از هر قالب هنری دیگری باشد. فکر می کنم در حال حاضر پوسترها به روشهای زیبا و مهیجی در حال تحول هستند و به نظر می رسد برای من حفظ قدرت اصلی خود است. فکر می کنم مانند بسیاری از مردم اکنون پوسترهای بیشتری را نسبت به گذشته مشاهده می کنید ، به دیوارهای رسانه های اجتماعی چسبیده اند و آنها را از طریق نشریات مختلف می بینید . اما این گفته ، عشق واقعی من پوستر فیزیکی در مقیاس بزرگ است. دوسالانه های بزرگ و سه ساله این روزها بسیار جالب هستند و فکر می کنم بسیاری از آنها طیف گسترده ای از تفکر خلاق را فراهم می کنند ، زیرا آنها راه های اجتماعی ، فرهنگی و تجاری برای بیان ، خلاقیت و ارتباطات دارند.

فرایند طراحی معمول شما برای طراحی پوستر چیست؟
این روزها سعی می کنم تا حد امکان با روند کار و مدیریت زمان انعطاف پذیر و روان باشم. طراحی پوستر مانند فرایند یک  اکتشافات جدید است جایی که می تواند شانس و سرنوشت با هم باشند . برای من ترکیبی از موارد :
 طراحی ، هیجان. موسیقی های الهام بخش ، درک مفاهیم کلی و جزیی ، مکالمه بیشتر ، به دنبال استعاره های بصری بالقوه بودن ،طراحی به طور انتزاعی ، کار با فضای مثبت و منفی و تایپوگرافی و بسیاری از المان های مختلف را در طراحی در نظر می گیرم .
و من به شدت معتقدم که طراحی پوستر باید در خدمت ایده باشد. در پایان ، استفاده از رسانه مناسب ، مواد مناسب ، تکنیک های مناسب برای مفهوم ، برای من راهگشا هستند . به عنوان مثال ، گاهی اوقات جوهرهای هند و کاغذهای خشن ، بهتر هستند برای طراحی یک تصویر سه بعدی واضح برای یک لحن و مفهوم خاص استفاده شود . آنالوگ یک ملودی  بسته به ابزاری که برای پخش آن استفاده کرده اید ، متفاوت خواهد بود. من عاشق تحقیق در مورد تکنیک ها و ابزارهای جدید  هستم. اما من  به صراحت سعی می کنم از مواد و رسانه های تکراری دوری کنم . فکر می کنم به این دلیل است که من از حالت ایستادن می ترسم ، از تکرار خودم و گیر افتادن یا کشف نکردن های چیزهای جدید می ترسم .
بهترین پوستر در طول تاریخ که مورد علاقه دانیل وارنر  است کدام است ؟ و چرا؟
این یک سوال غیرممکن است . من فکر می کنم نگاه و علاقمندی های من مثل بسیاری از انسان ها  دائما در حال تحول است. اما پوسترهایی که سالها حافظه من را به خود اختصاص داده اند ، معمولاً چیزهای احشایی هستند ، اما از زیبایی نیز نمی ترسند. پوستر موبی دیک لوویاتان پائولا تروکسلر مطمئنا شاهکار ظرافت و درخشندگی است و در ادغام رسانه ها و پیام های آن کاملاً عالی است.  مدتی است که به عنوان محبوب مورد علاقه من بوده است.
به طراحان جدید که ممکن است بخواهند طراح پوستر شوند، چه توصیه ای می کنید؟
من فکر می کنم طراحان به نوعی آهنگساز هستند، ما متهم به ارسال پیام های حقیقی و درست هستیم. چندین رویکرد یا عادت ذهنی وجود دارد که به مرور زمان به یک طراح کمک می کنند تا در درازمدت رشد و تکامل یابد، و با توجه به اینکه این حرفه همیشه رو به جلو حرکت می کند، در حال پیشرفت است. بنابراین اولین تمرکز روی ساختن مفاهیم قدرتمند و ارزشمند است. و به نظر من این مهارت بسیار نادر و با ارزش است و بر خلاف یک تکنیک یا یک سبک، ایده های عالی هرگز از مد خارج نمی شوند.
و دوم به دنبال درک زمینه های فکری بزرگتر و استراتژی های کلی باشند. چون در پشت درک زمینه های بزرگتر موضوعاتی است که شما با آن کار می کنید. یک پوستر غالباً یک بخش کوچک از کمپین های بزرگتر یکپارچه است، و ایجاد یک طرز فکر که دائماً در جستجو و همدلی با آنها می باشد و به فکر تصویرسازی  بزرگتری است. بنابراین یک پیام عالی می تواند به طور مداوم در کانال های ارتباطی مختلف، قالب های مختلف و رسانه های مختلف انتشار یابد. فکر می کنم کسی که فقط خود را در ساخت یک پوستر افست 70 در 100 سانتی و لیتوگرافی جوهر محدود کند، احتمالاً فقط برای حفظ یک تجارت سودمند تلاش می کند. در حالی که کسی که پیام های کاملاً قدرتمند، متنوع و یکپارچه ای را تولید می کند که قادر به عبور از قالب های مختلف، رسانه های مختلف و طرح های مختلف است، همیشه گزینه هایی بهتری پیش رو خواهد داشت .
طراحی پوستر_دانیل وارنر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

Scroll to top